ETT ÅR AV FRAMGÅNG

herrgardsjo rgb

Spaanläggningen som öppnade i oktober 2014 har visat sig vara en lyckad satsning för Hooks Herrgård. Investeringen på närmre 60 miljoner och tre års arbete har gett bra resultat redan från start. Under det första året har antalet gästnätter ökat med ca 30 % och ungefär 20 000 gäster har besökt spat under året. Det är inte bara antalet gäster till spat som har ökat, utan även golf- och konferensgäster.

-Det har varit långt över förväntningarna, säger Hans Edberg, som berättar att företagets prognostiserade budget överträffades ganska rejält.

En av anledningarna till framgången är såklart det väl genomtänkta spat, som ligger vackert intill Hokasjön. Den välkända spaarkitekten Per Öberg lyckades med tilltalande design och bra logistik skapa en spaanläggning som andas Hooks Herrgård. Med erfarenhet från Kerstin Florians hudvårdsprodukter skapades ett unikt behandlingskoncept, där man bokar tid samt fokusområde och därefter skräddarsys behandlingen på plats tillsammans med gästen. Detta har tagits emot positivt av gästerna och skapat en känsla av lyx.

Både lokal och nationell media har intresserat sig för spat, då det är unikt på många sätt och sociala medier har varit en stor anledning till att så många gäster hittat hit. Med en upparbetad kundstock och bra rekommendationer från gäster som besökt anläggningen kommer man långt.

Framtiden ser ljus ut, men VD Hans Edberg är nöjd med antalet gäster och ska istället för att öka antalet gäster fokusera på de gäster som finns idag och förfina produkten. Detta görs genom att se till att utbilda personal, att ständigt öka kvalitet på mat och dryck samt fortsätta med att renovera hotellrum.