DAY-HOOKSSPA-025

Afrikansk dans
Dans när den är som bäst, här till afrikanska rytmer. Stora kraftfulla rörelser i enkla, jordnära kombinationer. Högt tempo, där kroppen förenas med trummornas rytmer.

Core
På coren jobbar vi med att stärka upp den innersta muskulaturen. Med kroppen som eget redskap jobbar vi igenom höfter, mage, rygg och skuldror.

Cardio
Här jobbar vi upp pulsen i kroppen. Hjärtat slår och svetten rinner.

Funktionell träning
Här blandar vi olika träningsformer för att ge kroppen det bästa. Mycket fokus på puls och rörlighet.

Hatha Vinyasa Yoga
Genom ett fysiskt ansträngande pass av flödande rörelser i harmoni med andningen kommer vi att rensa bort det som stoppar flödet av energi i kropp och sinne. Det handlar alltså om meditation i rörelse, där man möter kroppens begränsningar och tar hänsyn till dem. Att hitta balansen mellan fysisk utmaningar som är fri från prestation och jämförelse är det vi kommer att jobba med här. Allt börjar med dig, där du är. Just nu. Passar både nybörjare och erfarna yogas.

Jab´n Hook
Fartfyllt pass med boxning i fokus. Vi jobbar två och två med handskar och mittsar. Vi jobbar mycket med teknik för att få ut det bästa av våra rörelser men vi ser också till att höja pulsen ordentligt. Du kan komma till passet ensam och få en träningskompis på plats.

Meditation
Lugnt och avslappnande pass där vi njuter av stillheten i kroppen. I ”Hatha” Yoga är meditation en viktig del av själva yogaträningen på vägen mot insikt. Meditation stärker hela organismen och hjälper dig att ”ladda up dina batterier”. Andningen speglar ofta till vardags vilket tillstånd vi är i, då varje tanke och varje känsla yttrar sig i form av anspänning eller avslappning, lugn eller oro, rädsla eller mottaglighet. När vi är avslappnade är andningen fri, djup och lugn.

Morgonfys
Vi startar dagen på bästa tänkbara sätt. Med skonsamma övningar väcker vi kroppen till liv. Vi blandar rörlighet, balans, styrka och kondition. Vi jobbar i tids intervaller så alla kan hålla det tempo kroppen vill och avslutar med stretch.

Soma Move®
Holistisk rörelselära som är atletisk och samtidigt mjuk. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där du arbetar med kroppen som en enhet i harmoni med andningen

Stretch och Avslappning
Uppmjukning och stretch av kroppens muskler. Avslutas med skön avslappning under varm filt.

Stavträning
Passet innehåller uppvärmning, rörlighet, styrka, kondition och stretch. Vi lär oss teknik för att kunna använda stavarna på bästa sätt. Vi låter kroppen jobba i kuperad, vacker natur. Bästa träning för alla sinnen.

Styrka kondition
Här jobbar vi med egen kropp och blandar rörlighet, balans, styrka och kondition. Vi jobbar i tids intervaller så all kan hålla det tempo efter förmåga och dagsform och avslutar med stretch.

Tabata
Tabata är ett högintensivt pass. Vi jobbar i 20 sek och vilar i 10sek i 4 minuter vilar runt 2 minuter och sen upprepar vi 4 min blocken 5-6 ggr.

Vattenträning
Kan man svettas i vattnet? Det kan du lita på. Här jobbar vi styrka och puls så det pärla sig i pannan. Vi följer go musik och tittar ut över vackra Hokasjön. Som extra redskap har vi hantlar och frisbees.

Yin Yoga
Ett lugnt och återhämtande pass där vi stannar i en yogaform en längre stund (ca 3 minuter) för att öka blodflödet och ”chi” (livskraft) i den viktiga bindväven som ligger runt alla ben och organ i kroppen. Passet avslutas antingen med Yoga Nidra (i mån av tid) eller till ljudet av en tibetansk böneskål.

Yoga Nidra
I Yoga Nidra försätts du i ett tillstånd mellan vaket och sovande vilket minskar spänningar och oro samt ökar den egna läkningsprocessen. Ljudet och vibrationen från den tibetanska bönsekålen löser upp spänningar och blockeringar fysiskt, mentalt och känslomässigt. Passar både nybörjare och erfarna yogis.

Yoga Flow
Fysiskt yoga pass med härligt flow. Vi tränar med flödande rörelser t.ex. ”solhälsningen”, den är särskilt lämplig som uppvärmning vid början av ett Yoga-Pass. Hela kroppen aktiveras, muskler, senor och band sträcks ut. Övningarna utförs efter varandra och koordineras med in- och utandningen. Yoga med positionerna (”Asanas”) stärker och sträcker vi våra kroppar inifrån och fokus ligger på samspelet mellan andning och kropp. Perfekt för nybörjare med mjuka, skonsamma rörelser som väcker liv i kroppen.

Zumba
Underbara dansmoves till latinamerikanska toner. Älskar du svängiga höfter, snabba fötter och härliga rytmer passar detta pass dig perfekt.