Träningspass

Vill du ha pigga och effektiva medarbetare på konferensen? Efter fysisk aktivitet är vi som som mest kreativa, därför rekommenderar vi att planera in ett träningspass i konferensprogrammet. Ofta får vi svaret att tiden inte finns, men vi kan lova att ett 10 minuters pausträning med energishot eller ett längre träningspass kan göra underverk.

Träningspass som passar för konferensgrupper:

Moveoo
Med Moveoo vill vi återskapa glädjen i att röra på sig oavsett nivå och mål och på så sätt öka välmåendet hos människor.Moveoo är känt för att vara en utmanande och samtidigt tillåtande träningsmetod som som ofta lockar fram skratt. Läs mer om Moveoo

Cardio Stark
Här jobbar vi upp pulsen i kroppen. Hjärtat slår och svetten rinner. Vi lägger in övningar med styrka för hela kroppen, oftast med kroppen som redskap.

Morgonfys
Vi startar dagen på bästa tänkbara sätt. Med skonsamma övningar väcker vi kroppen till liv. Vi blandar rörlighet, balans, styrka och kondition och avslutar med stretch.Vi jobbar i tids intervaller så alla kan hålla det tempo kroppen vill.

Soma Move®
SOMA MOVE® är ett holistiskt sätt att träna som är atletiskt och samtidigt mjukt. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet i harmoni med andningen.

Sanayoga®
På ett SANAYOGA® pass övar du styrka, balans, andning och rörlighet samtidigt som du stressar av mentalt. Grunden är flöde, vi utgår från kroppens funktion och du tränar hela kroppen.

Saunayoga
Saunayogas rörelser är baserade på olika typer av yogaformer och de görs i ungefär 50 graders värme sittande i bastun. En del av rörelserna tar bort spänningar i muskulaturen omkring nacke, axlar, rygg och höfter. Vissa rörelser förstärker bål- och benmusklerna. Bastuns milda värme upplöser spänningar effektivt. Du kommer att märka träningens positiva effekter redan efter en gång. Du tränar i badkläder eller lättare träningskläder.

Yoga
Med positionerna (”Asanas”) stärker och sträcker vi våra kroppar. Fokus ligger på samspelet mellan andning och kropp. Perfekt för nybörjare. Mjuka, skonsamma rörelser som väcker liv i kroppen. Rörlighet och balans som stärker upp inifrån.

Funktionell Styrka
Här blandar vi olika träningsformer för att ge kroppen det bästa. Mycket fokus på puls och rörlighet.

Pausövningar
Ta en kort paus i konferensen och ge kollegorna några minuters träning med gummiband tillsammans med en av våra instruktörer. Det bidrar till ökad blodcirkulation och hjälper deltagarna att hålla koncentrationen uppe. Passet tar 10 minuster och avslutas med en energishot.