Träningshelg med Calle Sterner

Dansa energifylld jive och härlig schlager med Calle Sterner, känd från Let’s Dance och dansikalen Dansa samba med mig. Yoga med Anna Andersson och maxa pulsen på träningspass med Jennie Wall och Emelie Lidström. Du får också möjlighet att träna Box med Elin Johnsén, dansa Powerstrip med Sofia Törnebladh och prova på Freepower med Rebecca Ekström.

 

Självklart har vi även tid för spa-lyx och att avnjuta god mat och dryck i härlig herrgårdsmiljö.

 

Ta med en vän, kompisgänget, din partner eller res själv, vi lovar att du hittar vänner för livet under helgen. Hooks Herrgård kombinerar massor av rolig och varierande träning för alla nivåer och det spelar ingen roll om du är nybörjare eller van motionär.

 

NÄR: 1-3 mars

VAR: Hooks Herrgård, några mil söder om Jönköping

TRÄNINGSPAKET 1-3 MARS:
Boende i två nätter, två frukostar, två luncher, två middagar, tillgång till en underbar spaanläggning, alla träningspass och föreläsningar.

Pris 4 398 kr per person, del i dubbelrum (400 kr i enkelrumstillägg).

 

ANMÄLAN


Vid frågor kontakta Emma på 0393-210 80 eller emma.w@hooksherrgard.se.

 

PROGRAM TRÄNINGSHELG (preliminärt)

Fredag 1/3
Från 15.00 Incheckning samt kaffe & smörgås
15.30 Information och välkomna på Rännet
15.45-16.45 Schlagerdans med Calle på Rännet
16.55-17.45 FYS 2 & 2 med Emelie & Jennie på Rännet
från 18.00 Middagsbuffé på Verandan
19.30-22.00 Kvällsspa
Lördag 2/3
7.00-9.00 Tillgång till spa och gym
7.15-7.45 Morgonjogg med Jennie eller powerwalk med Emelie
7.00-9.00 Frukost i herrgården
9.00-10.00 Yoga Flow med Anna på Rännet
10.10-11.10 Jive med Calle på Rännet
11.10 Mellanmål i konferensloungen
11.30-12.20 HIIT med Jennie
12.30 Lunchbuffé i herrgården
13.45-14.45 Föreläsning med Calle
15.00-15.50 Dancestrip med Sofia/Move med Jennie
15.50 Mellanmål i konferensloungen
16.10-17.00 Move med Jennie/Dancestrip med Sofia
17.10-18.00 Freepower med Rebecca på Rännet
18.00-18.30 Middagsbuffé på Verandan
19.30-23.00 Kvällsspa
Söndag 3/3
7.00-9.00 Tillgång till spa och gym
7.15-7.45 Morgonjogg med Jennie eller powerwalk med Emelie
7.00-9.00 Frukost i herrgården samt utcheckning (senast 11.00)
9.00-10.00 Jab´Hook med Elin/Yin Yoga med Anna
10.15-11.15 Yin Yoga med Anna/Jab´Hook med Elin
11.15 Mellanmål
11.45-12.30 80-tals Aerobic med Emelie
Bästa utklädnad till detta pass vinner ett pris :)
Från 12.30 Lunchbuffé på Verandan
 Med reservation för justeringar i programmet

Instruktörer

Calle Sterner är tävlingsdansaren som började dansa redan som 6-åring. Calle har en gedigen bakgrund som proffsdansare och koreograf. Ni känner igen honom från bland annat Let´s Dance och dansikalen Dansa samba med mig.
Rebecca Ekström driver Rebecca Ekström Studio i Jönköping. Personlig tränare som älskar livet. Bor i en stark kropp, men är supersvag för choklad.
Jennie Wall jobbar som träningsansvarig och personlig tränare på Hooks Herrgård. Hon har arbetat i träningsbranschen i 15år. Hon älskar att få dig att orka mer än du trodde var möjligt och att få tuff och utmanande träning att kännas rolig.
  Elin Johnsén är boxaren som har spelat handboll på elitnivå. Numera arbetar hon på Hook som spa-och massageterapeut samt sprider sin träningsglädje i gruppträningssalen där hon brinner för tuff boxning och funktionell utmanande träning.
  Emelie Lidström har varit instruktör i snart 15 år och älskar att sprida glädje och energi. Hon har kört allt ifrån Afro till styrketräning, men hjärtat finns alltid kvar i dansen som hon utövat sen barnsben. 
Anna Andersson är utbildad av Chuck Miller, en av världens främsta lärare inom Ashtangayoga. Hon är även utbildad inom Yinyoga.
 Sofia Törnebladh kommer från en dansbakgrund av scenisk dans men även instruerat i de flesta olika dansklasser på gym under flera år. För mig är det viktigaste med dans och träning att man får hitta den bubblande glädjen som uppstår när man vågar lätta lite på kontrollen och utmana sig själv och känna att man lyckas!

PASSBESKRIVNING

Freepower
Freepower är en gruppträning med fysiska tekniker och mental inställning som ger dig skärpa, koncentration och lite mer pondus helt enkelt. Meditation som start och slut och däremellan energiska yogaövningar och rörelser från kampsportstekniker som ger explosivitet och kraft. Blandningen är tjusningen – upplevelsen kan bli magisk.

Jive, Dear future husband
Med blandad musik bygger vi en nergifylld jive tillsammans!

Schlager
Ett showigt dansnummer till alla härliga schlagers!

HIIT cirkel
HIIT cirkel är högintensiv träning för ökad kondition, muskeltillväxt och fettförbränning. Du jobbar under korta tidsintervaller där du maximerar ansträngningen. Här får du en optimal blandning av styrka, kondition och bålträning. Den utmanande blandningen av övningar höjer pulsen och tar din träning till nästa nivå. Denna träningsform passar alla, både dig som vill ha en fysisk utmaning och dig som är nybörjare då du arbetar efter din egen förmåga och förutsättningar.

Dancestrip 
En dansklass där vi har alla möjligheter att leka och utmanas på vår egen nivå, alla kan delta och få ut något sida vid sida, proffs som nybörjare. Välkomna att ta ett litet eller stort steg ur din comfortzone samtidigt som du får en allsidig träning och massor av endorfiner!

Jab ´Hook
Boxning och kampsports inspirerad träning. Vi utmanar kondition, smidighet och styrka genom att träna slag- och sparktekniker. Var beredd på en intensiv och rolig träningstimme!

Move
Med  medryckande musik, atletiska och enkla stegkombinationer varvat med funktionellstyrka med minibands får du ett effektivt träningspass för hela kroppen.

Yin Yoga
Ett lugnt och återhämtande pass där vi stannar i en yogaform en längre stund (ca 3 minuter) för att öka blodflödet och ”chi” (livskraft) i den viktiga bindväven som ligger runt alla ben och organ i kroppen. Passet avslutas antingen med Yoga Nidra (i mån av tid) eller till ljudet av en tibetansk böneskål.

Yoga Flow
Fysiskt yoga pass med härligt flow. Vi tränar med flödanderörelser t.ex. ”solhälsningen”, den är särskilt lämplig som uppvärmning vid början av ett Yoga-Pass. Hela kroppen aktiveras, muskler, senor och band sträcks ut. Övningarna utförs efter varandra och koordineras med in- och utandningen. Perfekt för alla som gärna rör sig. Fokus ligger på samspelet mellan andning och kropp. Perfekt för nybörjare. Mjuka, skonsamma rörelser