DAY-HOOKSSPA-025

Afrikansk dans
Dans när den är som bäst, här till afrikanska rytmer. Stora kraftfulla rörelser i enkla, jordnära kombinationer. Högt tempo, där kroppen förenas med trummornas rytmer.

Cardio Stark
Här jobbar vi upp pulsen i kroppen. Hjärtat slår och svetten rinner. Vi lägger in övningar med styrka för hela kroppen, oftast med kroppen som redskap.

Funktionell Styrka
Här blandar vi olika träningsformer för att ge kroppen det bästa. Mycket fokus på puls och rörlighet.

Hatha Vinyasa Yoga
Genom ett fysiskt ansträngande pass av flödande rörelser i harmoni med andningen kommer vi att rensa bort det som stoppar flödet av energi i kropp och sinne. Det handlar alltså om meditation i rörelse, där man möter kroppens begränsningar och tar hänsyn till dem. Att hitta balansen mellan fysisk utmaningar som är fri från prestation och jämförelse är det vi kommer att jobba med här. Allt börjar med dig, där du är. Just nu. Passar både nybörjare och erfarna yogas.

Jab´n Hook
Fartfyllt pass med boxning som huvud fokus. Vi jobbar två och två med handskar och mitsar. Du kan komma till passet ensam och få en träningskompis på plats. Vi jobbar mycket med teknik för att få ut det bästa av våra rörelser men vi ser också till att höja pulsen ordentligt.

Kontroll m Boll och Band
Med hjälp av pilatesboll och gummiband jobbar vi styrka, puls, balans och koordination. Vi jobbar utefter vår egen förmåga och dagsform och ökar upp vår kroppskontroll. Ett fantastiskt kul sätt att träna på.

Morgonfys
Vi startar dagen på bästa tänkbara sätt. Med skonsamma övningar väcker vi kroppen till liv. Vi blandar rörlighet, balans, styrka och kondition och avslutar med stretch.
Vi jobbar i tids intervaller så alla kan hålla det tempo kroppen vill.

Move Your Body and Core
Här blandar vi det bästa från två världar. Enkla och roliga danssteg till härlig schlager musik varvat med stärkande övningar för mage, rygg och bäckenbotten.

Sanayoga®
På ett SANAYOGA® pass övar du styrka, balans, andning och rörlighet samtidigt som du stressar av mentalt. Grunden är flöde, vi utgår från kroppens funktion och du tränar hela kroppen.

Saunayoga
Saunayogas rörelser är baserade på olika typer av yogaformer och de görs i ungefär 50 graders värme sittande i bastun. En del av rörelserna tar bort spänningar i muskulaturen omkring nacke, axlar, rygg och höfter. Vissa rörelser förstärker bål- och benmusklerna. Bastuns milda värme upplöser spänningar effektivt. Du kommer att märka träningens positiva effekter redan efter en gång. Du tränar i badkläder eller lättare träningskläder

Soma Move®
SOMA MOVE® är ett holistiskt sätt att träna som är atletiskt och samtidigt mjukt. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet i harmoni med andningen

Vattenträning
Kan man svettas i vattnet? Det kan du lita på. Här jobbar vi styrka och puls så det pärla sig i pannan. Vi följer go musik och tittar ut över vackra Hokasjön. Som extra redskap har vi hantlar och frisbees.

Yin Yoga
Ett lugnt och återhämtande pass där vi stannar i en yogaform en längre stund (ca 3 minuter) för att öka blodflödet och ”chi” (livskraft) i den viktiga bindväven som ligger runt alla ben och organ i kroppen. Passet avslutas antingen med Yoga Nidra (i mån av tid) eller till ljudet av en tibetansk böneskål.

Yoga Flow
Fysiskt yoga pass med härligt flow. Vi tränar med flödanderörelser t.ex. ”solhälsningen”, den är särskilt lämplig som uppvärmning vid början av ett Yoga-Pass. Hela kroppen aktiveras, muskler, senor och band sträcks ut. Övningarna utförs efter varandra och koordineras med in- och utandningen. Perfekt för alla som gärna rör sig.

Yoga
Med positionerna (”Asanas”) stärker och sträcker vi våra kroppar. Fokus ligger på samspelet mellan andning och kropp. Perfekt för nybörjare. Mjuka, skonsamma rörelser som väcker liv i kroppen. Rörlighet och balans som stärker upp inifrån.