HIIT Core & Booty
På 45 minuter får du ett intensivt träningspass med fokus på lår, rumpa och mage även hjärta och lungor och muskler får sig en rejäl genomkörare. Passet bygger på effektiva tidsintervaller med egen kroppsvikt och redskap. Denna träningsform passar alla, både dig som vill ha en fysisk utmaning och dig som är nybörjare då du arbetar efter din egen förmåga och förutsättningar.

HIIT cirkel
HIIT cirkel är högintensiv träning för ökad kondition, muskeltillväxt och fettförbränning. Du jobbar under korta tidsintervaller där du maximerar ansträngningen. Här får du en optimal blandning av styrka, kondition och bålträning. Den utmanande blandningen av övningar höjer pulsen och tar din träning till nästa nivå. Denna träningsform passar alla, både dig som vill ha en fysisk utmaning och dig som är nybörjare då du arbetar efter din egen förmåga och förutsättningar.

Cardio Stark
En rolig intervallklass där du tränar kondition varvat med funktionellstyrka för hela kroppen. Övningarna är enkla, effektiva och får din puls att öka. Vi arbetar med olika nivåer i övningarna så passet passar både nybörjare och vana deltagare

Core
Funktionella övningar som hjälper dig att stärka coremuskulaturen. En stark core ger dig inte bara en god hållning utan hjälper dig även att lyfta tyngre i gymmet och få ett bättre löpsteg. En mycket effektiv form av uthållighetsstyrketräning som passar både nybörjare och vana deltagare.

Funktionell Styrka
Här blandar vi olika träningsformer för att ge kroppen det bästa. Mycket fokus på puls och rörlighet. Funktionell styrketräning innebär att du, förutom styrka, utvecklar rörlighet, balans och koordinationsförmåga. Detta gör du med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt genom enkla men effektiva övningar, både med hjälp av egen kroppsvikt och redskap. Denna träningsform passar alla, både dig som vill ha en fysisk utmaning och dig som är nybörjare.

Tai chi
Tai Chi är gammal kinesisk stridskonst som i lugnt tempo blivit en form av gymnastik där både andning, rörelse och balans kombineras. Med långsamma mjuka rörelser Stärker vi mental och fysisk hälsa, sänker stressnivåer och mjukar upp stela kroppar. Alla Tai-Chi pass börjar med qigong.

Tabata
Passet är uppbyggt i intervaller, en Tabataserie är alltid 20 sekunder intensivt jobb med 10 sekunders vila som upprepas 8 gånger. Tabata är högintensivt pass som förbättrar din kondition och styrka. Du jobbar under korta tidsintervaller där du maximerar ansträngningen. Eftersom alla övningar kan anpassas efter träningsvana så passar passet både dig som nybörjare och träningsvan.

Qigong
Qigong är en gammal kinesisk metod för att hålla sig frisk med hjälp av långsamma stående eller sittande övningar med fokus på andningen. Alla tai chi pass startar med Qigong.

Jab´n Hook
Fartfyllt pass med boxning som huvudfokus. Vi jobbar två och två med handskar och mitsar. Du kan komma till passet ensam och få en träningskompis på plats. Vi jobbar mycket med teknik för att få ut det bästa av våra rörelser men vi ser också till att höja pulsen ordentligt.

Moveoo
Med Moveoo vill vi återskapa glädjen i att röra på sig oavsett nivå och mål och på så sätt öka välmåendet hos människor.Moveoo är känt för att vara en utmanande och samtidigt tillåtande träningsmetod som som ofta lockar fram skratt. Läs mer om Moveoo

Morgonfys
Vi startar dagen på bästa tänkbara sätt. Med skonsamma övningar väcker vi kroppen till liv. Vi blandar rörlighet, balans, styrka och kondition och avslutar med stretch. Vi jobbar i tidsintervaller så alla kan hålla det tempo kroppen vill.

Vattenträning
Kan man svettas i vattnet? Det kan du lita på. Här jobbar vi styrka och puls så det pärla sig i pannan. Vi följer go musik och tittar ut över vackra Hokasjön. Som extra redskap har vi hantlar och frisbees.

Yoga
En träningsform som kombinerar styrka och avslappning. Du utmanar din uthållighet, smidighet och balans genom statiska och dynamiska positioner. Fokus ligger på samspelet mellan andning och kropp. Mjuka, skonsamma rörelser. Passar både nybörjare och vana deltagare.

Yin Yoga
Ett lugnt och återhämtande pass där vi stannar i en yogaform en längre stund (ca 3 minuter) för att öka blodflödet och ”chi” (livskraft) i den viktiga bindväven som ligger runt alla ben och organ i kroppen. Passet avslutas antingen med Yoga Nidra (i mån av tid) eller till ljudet av en tibetansk böneskål.

Yoga Flow
Fysiskt yoga pass med härligt flow. Vi tränar med flödanderörelser t.ex. ”solhälsningen”, den är särskilt lämplig som uppvärmning vid början av ett Yoga-Pass. Hela kroppen aktiveras, muskler, senor och band sträcks ut. Övningarna utförs efter varandra och koordineras med in- och utandningen. Perfekt för alla som gärna rör sig. Fokus ligger på samspelet mellan andning och kropp. Perfekt för nybörjare. Mjuka, skonsamma rörelser

Hatha Vinyasa Yoga
Genom ett fysiskt ansträngande pass av flödande rörelser i harmoni med andningen kommer vi att rensa bort det som stoppar flödet av energi i kropp och sinne. Det handlar alltså om meditation i rörelse, där man möter kroppens begränsningar och tar hänsyn till dem. Att hitta balansen mellan fysisk utmaningar som är fri från prestation och jämförelse är det vi kommer att jobba med här. Allt börjar med dig, där du är. Just nu. Passar både nybörjare och erfarna yogas.

Sanayoga®
På ett SANAYOGA® pass övar du styrka, balans, andning och rörlighet samtidigt som du stressar av mentalt. Grunden är flöde, vi utgår från kroppens funktion och du tränar hela kroppen.

Saunayoga
Saunayogas rörelser är baserade på olika typer av yogaformer och de görs i ungefär 50 graders värme sittande i bastun. En del av rörelserna tar bort spänningar i muskulaturen omkring nacke, axlar, rygg och höfter. Vissa rörelser förstärker bål- och benmusklerna. Bastuns milda värme upplöser spänningar effektivt. Du kommer att märka träningens positiva effekter redan efter en gång. Du tränar i badkläder eller lättare träningskläder.