Gruppträning

Klicka här för att se pass och boka plats två veckor framåt
(träningspass ingår vid bokning av spaentré)

Under vår och sommar har vi några pass utomhus om vädret tillåter, vid fint väder kan man komma som drop-in gäst om passet är fullbokat i timecenter.

Passbeskrivning

Aerobic
Aerobic ger både kroppen och hjärnan en paus från vardagen. Under en timme är du fullt fokuserad på nästa danssteg. Klassen utmanar dig i intensiv konditionsträning och du belönas med en skön stretch efteråt.

Afro
Stora, avspända och kraftfulla rörelser med låg tyngdpunkt i många repetitioner, ger en skön ”flowkänsla” och tuff träning för hela kroppen. Träningseffekterna är många: konditionsträning, styrka, core, ben, säte tränas intensivt, bålen stärks och axlar, höfter och ryggrad blir flexibla. Då man dansar barfota får även fötterna bra träning. Självklart blir man också glad av att låta kroppen skaka, vibrera, dallra, stampa och svepa löst och okontrollerat med håret.

Aufguss
Aufguss är en upplevelse i bastu du inte får missa! En bastuvärd häller väldoftande eteriska oljor över heta stenar så doften sprider sig i bastun. Värmen viftas sedan runt av värden så effekter av lugn och energi skapas i en harmoni av dofterna. Vi sitter i bastun i olika sittningar, mellan sittningarna kyler vi av kroppen för att öka blodcirkulationen. Aufguss är stimulerar ditt immunförsvar, mentalt avkopplande och är stärkande för kroppen.

Core Puls
Här kombinerar du klassisk coreträning med pulshöjande övningar. Hela kroppen utmanas i övningar med störst fokus på coremuskulaturen.

Funktionell Styrka
Här blandar vi olika träningsformer för att ge kroppen det bästa. Mycket fokus på puls och rörlighet. Funktionell styrketräning innebär att du, förutom styrka, utvecklar rörlighet, balans och koordinationsförmåga. Detta gör du med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt genom enkla men effektiva övningar, både med hjälp av egen kroppsvikt och redskap. Denna träningsform passar alla, både dig som vill ha en fysisk utmaning och dig som är nybörjare.

Hatha Vinyasa Yoga
Genom ett fysiskt ansträngande pass av flödande rörelser i harmoni med andningen kommer vi att rensa bort det som stoppar flödet av energi i kropp och sinne. Det handlar alltså om meditation i rörelse, där man möter kroppens begränsningar och tar hänsyn till dem. Att hitta balansen mellan fysisk utmaningar som är fri från prestation och jämförelse är det vi kommer att jobba med här. Allt börjar med dig, där du är. Just nu. Passar både nybörjare och erfarna yogas.

HIIT Cirkel
HIIT cirkel är högintensiv träning för ökad kondition, muskeltillväxt och fettförbränning. Du jobbar under korta tidsintervaller där du maximerar ansträngningen. Här får du en optimal blandning av styrka, kondition och bålträning. Den utmanande blandningen av övningar höjer pulsen och tar din träning till nästa nivå. Denna träningsform passar alla, både dig som vill ha en fysisk utmaning och dig som är nybörjare då du arbetar efter din egen förmåga och förutsättningar.

HIIT Puls
Konditionsträning som utmanar och utvecklar din styrka, kondition och uthållighet. Denna högintensiva intervallträningsklass kombinerar atletiska aeroba rörelser med styrka och stabiliseringsövningar.

HIIT Yoga Flow
Ett kul och utmanande pass som varvas mellan HIIT och yogaflöden för att värma upp och lugna ner pulsen mellan intervallerna. HIIT-rörelserna är enkla och intensiva som är baserade på funktionella poser som återkommer. Yogan ger dig uthållighetsbaserad styrka, balans och reflexion på din kropp som varvas med den höga pulsintensiteten genom hela passet och utmanar du den mentala styrkan. Hela passet avslutas med ett yogaflöde som övergår till avslappning och meditation. Passar alla som gillar puls, styrka och en mental utmaning.

Jab´n Hook
Fartfyllt pass med boxning som huvudfokus. Vi jobbar två och två med handskar och mitsar. Du kan komma till passet ensam och få en träningskompis på plats. Vi jobbar mycket med teknik för att få ut det bästa av våra rörelser men vi ser också till att höja pulsen ordentligt.

Livsyoga
Här jobbar du med fokus på andning, mjukar upp stela muskler, stärker upp rygg, nacke och axlar. Du blir också Inspirerar till återhämtning som energi.
I slutet av passet får du en avslappningsövning som är baserad på Mindfulness.

Moveoo
Med Moveoo vill vi återskapa glädjen i att röra på sig oavsett nivå och mål och på så sätt öka välmående hos människor. Moveoo är känt för att vara en utmanande och samtidigt tillåtande träningsmetod som som ofta lockar fram skratt. Läs mer om Moveoo

Morgonfys
Vi startar dagen på bästa tänkbara sätt. Med skonsamma övningar väcker vi kroppen till liv. Vi blandar rörlighet, balans, styrka och kondition och avslutar med stretch. Vi jobbar i tidsintervaller så alla kan hålla det tempo kroppen vill.

Saunayoga
Saunayogas rörelser är baserade på olika typer av yogaformer och de görs i ungefär 50 graders värme sittande i bastun. En del av rörelserna tar bort spänningar i muskulaturen omkring nacke, axlar, rygg och höfter. Vissa rörelser förstärker bål- och benmusklerna. Bastuns milda värme upplöser spänningar effektivt. Du kommer att märka träningens positiva effekter redan efter en gång. Du tränar i badkläder eller lättare träningskläder.

SomaMove®
Soma Move är holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Du arbetar bara med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av olika rörelsemönster där du både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans.

Tai chi
Tai Chi är gammal kinesisk stridskonst som i lugnt tempo blivit en form av gymnastik där både andning, rörelse och balans kombineras. Med långsamma mjuka rörelser Stärker vi mental och fysisk hälsa, sänker stressnivåer och mjukar upp stela kroppar. Alla Tai-Chi pass börjar med qigong.

Tabata
Passet är uppbyggt i intervaller, en Tabataserie är alltid 20 sekunder intensivt jobb med 10 sekunders vila som upprepas 8 gånger. Tabata är högintensivt pass som förbättrar din kondition och styrka. Du jobbar under korta tidsintervaller där du maximerar ansträngningen. Eftersom alla övningar kan anpassas efter träningsvana så passar passet både dig som nybörjare och träningsvan.

Qigong
Qigong är en gammal kinesisk metod för att hålla sig frisk med hjälp av långsamma stående eller sittande övningar med fokus på andningen. Alla tai chi pass startar med Qigong.

Vattenträning
Kan man svettas i vattnet? Det kan du lita på. Här jobbar vi styrka och puls så det pärla sig i pannan. Vi följer go musik och tittar ut över vackra Hokasjön. Som extra redskap har vi hantlar och frisbees.

Yoga
En träningsform som kombinerar styrka och avslappning. Du utmanar din uthållighet, smidighet och balans genom statiska och dynamiska positioner. Fokus ligger på samspelet mellan andning och kropp. Mjuka, skonsamma rörelser. Passar både nybörjare och vana deltagare.

Yin Yoga
Ett lugnt och återhämtande pass där vi stannar i en yogaform en längre stund (ca 3 minuter) för att öka blodflödet och ”chi” (livskraft) i den viktiga bindväven som ligger runt alla ben och organ i kroppen.

Yoga Flow
Fysiskt yoga pass med härligt flow. Vi tränar med flödanderörelser t.ex. ”solhälsningen”, den är särskilt lämplig som uppvärmning vid början av ett Yoga-Pass. Hela kroppen aktiveras, muskler, senor och band sträcks ut. Övningarna utförs efter varandra och koordineras med in- och utandningen. Perfekt för alla som gärna rör sig. Fokus ligger på samspelet mellan andning och kropp. Perfekt för nybörjare. Mjuka, skonsamma rörelser.